Ważne jest, aby zrozumieć, co sprawia, że marka odnosi sukces, zanim zaczniesz budować własną. Odpowiedź na to pytanie nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać.
Marka to znacznie więcej niż tylko logo i tagline. Marka składa się z kilku elementów, które współpracują ze sobą, aby stworzyć emocjonalne połączenie z konsumentami. Do tych elementów należą:
Podstawowe wartości Twojej firmy są tym, co odróżnia Cię od konkurencji. To one sprawiają, że jesteś wyjątkowy i możesz wyróżnić się na rynku. Kluczowe wartości można również traktować jako osobowość firmy – pomagają one klientom identyfikować się z marką i łączyć z nią na poziomie emocjonalnym.
Obietnica produktu lub usługi powinna być zgodna z Twoimi podstawowymi wartościami i reprezentować to, co chcesz, aby klienci czuli podczas interakcji z Twoim produktem lub usługą. Obietnica ta musi być spójna we wszystkich środkach komunikacji (strona internetowa, posty w mediach społecznościowych, reklamy), aby klienci otrzymali spójny komunikat o tym, kim jesteś i co reprezentujesz przez cały czas.
Osobowość Twojej marki to twarz, która reprezentuje całą Twoją organizację – to nie tylko jedna osoba lub dział w Twojej firmie; to wszystko! Aby stworzyć silną osobowość marki, musisz określić, co czyni Twoją firmę wyjątkową – z czego jesteś znany? Kim są Twoi klienci i w jaki sposób wchodzą w interakcje z Twoimi produktami lub usługami? Kiedy już odpowiesz na te pytania, łatwiej będzie tworzyć treści, które przemawiają do ludzi, którzy rezonują z Twoją marką.
Jeśli Ty, jak i Twoja firma przymierza się do rozwoju marki lub chce dokonać szczegółowych zmian w jej strategii, to warto taką misję powierzyć odpowiednio wyspecjalizowanej firmie, takiej jak https://www.soulandmind.pl/strategia-marki.