Aby samochód pracował poprawnie i nie sprawiał żadnych problemów użytkownikowi, musi być odpowiednio serwisowany. Przez to rozumiemy między innymi regularną wymianę wszelkiego rodzaju filtrów, a tych jest w pojazdach osobowych przynajmniej kilka. Sprawdzamy, które z nich należy wymieniać regularnie i w jakich interwałach czasowych należy to robić, by nie ryzykować złej pracy samochodu bądź uszkodzenia kluczowych podzespołów. Dowiemy się też, jakie są potencjalne symptomy mówiące o tym, że dany filtr należy koniecznie wymienić w trybie natychmiastowym.
By silnik mógł pracować, potrzebuje zarówno dopływu benzyny, jak i powietrza z otoczenia. Zarówno w układzie paliwowym jak i dolotowym znajdują się filtry, które powinny być wymieniane przynajmniej raz na dwa lata. Jeżeli jeździmy bardzo dużo, powyżej 20 tysięcy kilometrów rocznie, powinniśmy częściej wymieniać te części samochodowe Ford przewiduje konieczność wymiany filtra paliwa oraz powietrza przynajmniej raz na 20 do 30 tysięcy km.
Silnik musi posiadać dobre smarowanie, by nie doszło do jego uszkodzenia podczas jazdy. W układzie smarowania znajduje się specjalny filtr, który należy wymieniać wraz z każdą wymianą oleju. Tą natomiast przeprowadza się raz na rok lub raz na 10 do 15 tysięcy km, zależnie co nastąpi jako pierwsze. Posiadacze automatycznej skrzyni biegów mają dodatkowo do czynienia z filtrem oleju w jej układzie. Ten należy zmieniać zawsze podczas wymiany cieczy, czyli minimum raz na 50 do 60 tysięcy km.