Zawieszenie pneumatyczne jest najbardziej rozpowszechnionym rodzajem zawieszenia samochodowego. Wykorzystuje ono powietrze do zapewnienia sprężynowania i tłumienia zamiast tradycyjnych sprężyn stalowych.
Układ zawieszenia pojazdu składa się z czterech głównych części:
Funkcją poduszki zawieszenia jest podtrzymywanie ciężaru pojazdu i jego pasażerów oraz zapewnienie komfortowej jazdy. Poduszka jest również określana jako sprężyna powietrzna, amortyzator lub wstrząs. Poduszka zawieszenia składa się z dwóch komór powietrznych wewnątrz zewnętrznej gumowej pęcherzy i jednego lub więcej zaworów, które kontrolują przepływ powietrza do i z każdej komory. Jeśli chcesz kupić taki element, to koniecznie sprawdź stronę: https://thomasmarkt.com/388-miech-poduszka-zawieszenia-c4-grand-picasso.
Pakiet sprężyn składa się ze stalowych sprężyn zwojowych, które są nawinięte wokół centralnego drutu, który biegnie przez całą długość każdej sprężyny. Pakiet sprężyn zapewnia opór przeciwko ruchom nadwozia, utrzymując stabilność pojazdu na zakrętach i podczas hamowania.
Końcówka drążka kierowniczego łączy dwa elementy układu kierowniczego – takie jak zwrotnice na przednich osiach – dzięki czemu poruszają się one razem jako jeden zespół podczas pokonywania zakrętów. Drążki mogą być zintegrowane ze zwrotnicami lub mogą być oddzielnymi elementami połączonymi śrubami na końcach.
Przeguby kulowe umożliwiają skręcanie kół w górę i w dół oraz na boki. Przeguby kulowe znajdują się na każdym końcu końcówki drążka, co pozwala na swobodne obracanie się w dowolnym kierunku w obrębie własnej płaszczyzny (przód-tył lub lewo-tył).