Obecnie z powodu ogromnej konkurencyjności na rynku każda firma jest zmuszona do korzystania z różnych form reklamy (niezależnie od branży). Niezwykle ekonomicznym, ale jednocześnie skutecznym rozwiązaniem jest zwłaszcza wręczanie klientom i kontrahentom rozmaitych gadżetów z naniesionym logo. Budują one społeczną świadomość o istnieniu marki, a dodatkowo zacieśniają więź między danym podmiotem a konsumentami nabywającymi jego produkty bądź usługi. Na szczególną uwagę zasługuje specjalna odzież reklamowa.
Wspomniana we wstępie odzież to elementy garderoby z wyhaftowanym nadrukiem w formie logo albo nazwy i krótkiego hasła promocyjnego. Do tej kategorii zaliczamy choćby bluzy bawełniane i polarowe, koszulki polo, t-shirty, koszule, kurtki, swetry, spodnie czy czapki. Noszenie tych strojów przez klientów firmy powoduje, że nieświadomie stają się oni jej swoistymi ambasadorami. Drugą grupę stanowią gadżety tradycyjne, czyli znane od wielu lat i nadal bardzo chętnie stosowane w ramach działalności marketingowej. Tutaj należy wyróżnić przede wszystkim długopisy, kubki do picia herbaty i kawy, kalendarze biurkowe i ścienne, notesy, smycze na klucze, portfele, etui na smartfony, parasolki, scyzoryki oraz ekologiczne torby materiałowe na zakupy. Od kilki lat wiele firm stawia natomiast głównie na drobne urządzenia elektroniczne, które co prawda są nieco droższe od elementów wymienionych powyżej, ale jednocześnie znacznie bardziej atrakcyjne w oczach konsumentów (z powodu funkcjonalności). W tym przypadku warto wskazać na mobilne pendrive`y, głośniki i słuchawki bezprzewodowe, powerbanki, smartwatche, radia w wersji mini i ładowarki samochodowe.