Rodzaje diet do wyboru

Istnieje wiele różnych rodzajów diet, ale może być trudno zdecydować, która jest odpowiednia dla Ciebie. Oto lista niektórych z najbardziej popularnych diet i co one pociągają za sobą.

Dieta bez nabiału

Dieta bez nabiału to taka, która wyklucza wszystkie produkty zwierzęce, w tym mleko, ser i inne produkty mleczne. Ten rodzaj diety jest świetny dla osób, które nie tolerują laktozy lub mają alergię na mleko. Diety bez nabiału, jak te oferowane w ramach usług https://lovecatering.pl/diety/dieta-dairy-free/ mają tendencję do niższej zawartości tłuszczu i wyższej zawartości błonnika niż standardowe diety amerykańskie. Istnieje kilka podkategorii pod tym parasolem: laktowegetarianizm (jedzenie jaj i nabiału), peskatarianizm (jedzenie ryb, ale żadnego innego mięsa lub drobiu), weganizm (brak jakichkolwiek produktów zwierzęcych) i dieta paleo (jedzenie tylko żywności, która była dostępna w okresie paleolitu).

Dieta niskowęglowodanowa

Ten rodzaj diety zazwyczaj polega na ograniczeniu spożycia węglowodanów poprzez wycięcie pieczywa, ryżu i makaronu ze swojego planu posiłków. Teoria stojąca za dietami niskowęglowodanowymi jest taka, że te pokarmy powodują skoki poziomu cukru we krwi, co prowadzi do uwalniania insuliny przez trzustkę, co powoduje przyrost masy ciała w czasie. Diety niskowęglowodanowe podkreślają również spożywanie zdrowych tłuszczów, takich jak kwasy tłuszczowe omega-3 znajdujące się w suplementach oleju rybnego, a nie tłuszcze nasycone. 

Dieta niskoglikemiczna 

Ten rodzaj diety opiera się na spożywaniu pokarmów o niskiej wartości indeksu glikemicznego, co oznacza, że nie powodują one skoków poziomu cukru we krwi. Ideą tego stylu odżywiania jest to, że pomaga on kontrolować głód i sprzyja utracie wagi, pozwalając na spożywanie większej ilości pokarmu przy jednoczesnym uczuciu sytości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

1 × jeden =