Najważniejszy jest pomysł. Powinien być przemyślany i konkretny. Marek odzieżowych są tysiące, a wymyślenie czegoś nowego graniczy z cudem. Konkurowanie na tym rynku nie jest łatwe. Dlatego warto dogłębnie przemyśleć ten aspekt i wytyczyć sobie jasne cele (które wyróżnią markę od innych) i konsekwentnie się ich trzymać.
Zaczyna się zazwyczaj od pomysłu, potem powstaje projekt, próbne odszycia, a kolejny krok to już produkcja kolekcji. Bardzo ważnym aspektem, często wręcz decydującym o powodzeniu przedsięwzięcia jest dobór współpracowników. Na nic najlepszy projekt, jeśli jego realizacja nie będzie przebiegać prawidłowo. Dlatego tak ważna jest odpowiednia szwalnia, która odszyje ubrania.
Odpowiednia, czyli jaka? Przede wszystkim terminowa, komunikatywna i odszywająca, każdą sztukę według tego samego wzoru. Nie ma nic gorszego niż popsuta w szyciu partia ubrań, którą już prawie sprzedawałeś, a po zmierzeniu okazuje się, że rozmiar S to raczej L i zostajesz z niczym.
Jak najszybciej, już na etapie pomysłu możesz założyć profile w social mediach i pokazywać swoje poczynania. Od pomysłu do realizacji. Posty czy story ze szwalni będą budować rzetelność firmy jako polskiego producenta. Brak możliwości zakupu może sprawić, że konsument będzie jeszcze bardziej czekał na gotowe ubrania. Pamiętaj jednak, że do czasu założenia firmy oficjalnie, takie działania nie będą się wliczać w koszta prowadzenia działalności. Warto więc dobrze przemyśleć moment rejestracji w ceidg, aby był jak najkorzystniejszy dla marki.