Co warto wiedzieć o obsłudze prawnej firm?

Największe przedsiębiorstwa mają prawników na etacie, którzy przygotowują na bieżąco umowy czy też biorą udział w spotkaniach biznesowych i reprezentują przedsiębiorstwo przed sądem. Ale może się zdarzyć, że i średnie lub małe przedsiębiorstwo będzie potrzebowało prawnika. Być może nie codziennie, ale na pewno zajdzie taka potrzeba. Choćby dostosowanie się do nowych wymagań GIODO, napisanie regulaminu sklepu internetowego czy sprawdzenie kontraktu zawieranego z dużym klientem wymaga zaangażowania prawnika. Co warto wiedzieć o obsłudze prawnej firm?

Modele rozliczeń – prawnik nie musi być drogi

Owszem obsługa prawna może być droga. Ale po pierwsze nawet zatrudniając tylko jednego prawnika do obsługi prawnej firmy rozliczają się za godzinę pracy. Prawnicy, czy adwokaci zwykle bardzo skrupulatnie liczą czas pracy, więc zapłacimy tylko za faktycznie poświęcony na telefony czy przygotowanie umowy czas. Wiele firm zatrudnia obsługę prawną w rozliczeniu ryczałtu. Miesięczny koszt jest zależny od wielu czynników m.in. tego jakiej wielkości jest firma i ile umów przygotowuje co miesiąc lub czy akurat toczy się sprawa w sądzie.

Obsługa prawna firm – zalety

Niestety większość firm zatrudnia prawnika dopiero, gdy ktoś ich pozwie. Ale stała obsługa prawna zapewnia pomoc przez cały czas. Gwarantuje stały monitoring zmian w regulacjach prawnych, które by rzutowały na działanie firmy. Wszystkie umowy i kontrakty opracowane przez prawnika będą korzystne dla firmy i zgodne z prawem. A przede wszystkim stała obsługa jest tańsza niż jednorazowe zlecenie. W wielu kancelariach klienci biznesowi traktowani są priorytetowo, a więc co by się w firmie nie działa zawsze pomoc prawna nadejdzie szybko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

11 + 9 =