Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces wpływania na widoczność witryny lub strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wyniki te najczęściej określane są mianem wyników organicznych. Termin SEO modyfikowany i używany jest na wiele sposobów, na przykład: Marketing w wyszukiwarkach (SEM), który to odpowiada za przygotowanie witryny do marketingu przy wykorzystaniu płatnych reklam zarówno z naturalnych wyników wyszukiwania, jak i implementacji rozwiązań takich jak Google Ads.
Dobre praktyki SEO obejmuje szereg technik poprawiających widoczność strony internetowej na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Prowadzone może być prowadzone przez wewnętrzny zespół, firmę, lub agencję, a jego celem jest zwiększenie liczby odwiedzających witrynę, a tym samym zwiększenie ruchu i przychodów.
Są trzy kroki w SEO, optymalizacja on-site, backlinking i content marketing. Ogólnym celem jest zwiększenie liczby odwiedzających Twoją witrynę, którzy zdecydują się zostać na dłużej, śledząc Twoją działalność, lub stając się klientami, których urzekła oferta Twoich dóbr, lub usług.
Dobre praktyki SEO, to takie które są zgodne z założeniami i polityką Google. Jeżeli chcemy być pewni, że nasza strona jest pozycjonowana w sposób uczciwy, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystać z usług agencji SEO. Przykładem może być Grupa iCEA z Poznania https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie/, która należy do programu Google Partner i oferowane przez nią usługi z pewnością należą do tych, które zagwarantują wysokie pozycje i przychylność ze strony Google.
Dobre praktyki SEO, to działania skoncentrowane na kliencie i jego potrzebach, to analiza adekwatnych słów kluczowych i pozyskiwanie wartościowych fraz, które będą umożliwiały wzrost konwersji witryny klienta, bez ryzyka nagłego spadku w statystyka a rankingach. Dobre praktyki SEO to również partnerstwo między stronami, które umożliwiają efektywny Link Building – łączność: wartościowa strona A i wartościowa strona B. Duże znaczenie ma tutaj również content marketing opierający się o publikację treści, które znajdą zainteresowanie wśród odbiorców, przekażą cenne informacje i zagwarantują odbiorcy rozwianie wątpliwości, co do poszukiwanego przez niego zagadnienia. Największą zaletą postępowania w zgodzie z zasadami i założeniami Google, jest stabilność strony, czyli coś, na czym przedsiębiorcą zależy najbardziej, bowiem biznesu nie zakładamy na określony okres czasu, lecz chcemy aby się rozwijał, rósł w siłę i pozyskiwał stałą bazę zadowolonych klientów. Zasadniczo Dobre praktyki SEO to działania organiczne – my pracujemy, a wszystko rozwija się swoim tempem, ale z pewnością nie chyli się ku dołowi.
Znamy również działania, które określane są terminem Black Hat SEO, a wykorzystywane są do pozyskania jak największej liczby wyświetleń i analogicznego wzrostu konwersji witryny, jednak osiąganych w sposób niezgodny z polityką Google.
Specyfika czarnego kapelusza to niemalże całkowite przeciwieństwo regularnych działań SEO. Wśród popularnych zabiegów, które bliskie są Black Hat SEO wymieniamy: Keyword stuffing (namnażanie słów kluczowych), Ukryte przekierowania 301, treść maskowana (Cloaking), lub Doorway Pages (stron przejściowe).
Black Hat SEO nie ma nic wspólnego ze stabilnością. Odradzane jest przez wszystkich specjalistów i surowo karane przez samo Google. Jeżeli regularnie wykorzystujemy te działania na swoich witrynach, ryzykujemy ich reputacją i możliwością rozbudowy w przyszłości. Lepiej jest się opowiadać za jasną stroną mocy, gdyż jak to zwykle bywa, nieuczciwość nie popłaca.