Odpowiednie oprogramowanie w firmach branży turystycznej zajmujących się codzienną obsługą wielu klientów może sprawić, że ich usługi będą szybsze, lepiej zarządzane i w efekcie przełożą się na wzrost liczby klientów. Po jakie rozwiązania informatyczne sięgają dziś restauracje, hotele i sklepy?
Jednym z popularnych sposobów na informatyczne usystematyzowanie i podniesienie zysków firm są programy lojalnościowe. To specjalnego rodzaju systemy pozwalające na stworzenie planu nagród dla klientów, którzy chętnie wracają do danego sklepu, hotelu czy restauracji. Oprogramowanie czuwa np. nad wydawaniem klientom znaczków, bonów czy upominków lojalnościowych i od razu sygnalizuje sprzedawcy, że obsługuje osobę lojalną jego marce i że dobrze byłoby ją za to nagrodzić. Profesjonalna obsługa systemu lojalnościowego może być wykonywana przez przeszkoloną do tego osobę lub zlecona firmie zewnętrznej.
Dobrym pomysłem na oprogramowanie dla restauracji, które uwzględniałoby system lojalnościowy pozwoli też takiej firmie na lepsze informowanie klientów o nadchodzących okazjach, dniach szczególnych czy uroczystościach, na które zapraszani są lojalni klienci. To dobra forma reklamy i promocji restauracji i jednocześnie stałe dbanie o to, by dobrze klienci o niej pamiętali. Systemy oprogramowania restauracyjnego mogą też uwzględniać zarządzanie personelem i kadrami, rozdzielanie napiwków, zamawiania towaru i systemy punktacyjne dla dobrych dostawców.
Z takimi rozwiązaniami wiele firm podnosi swoją efektywność nawet o kilkaset procent!