Dieta a układ krwionośny

Choroby układu krążenia to jedne z najczęściej występujących dolegliwości we współczesnym świecie. Są główną przyczyną zgonów na całym świecie Dlatego tak ważne jest dbanie o właściwe funkcjonowanie serca i żył. Zdrowa dieta i regularna aktywność fizyczna pomogą cieszyć się dobrym zdrowiem przez długi czas.

Jak dbać o układ krążenia?

Podstawą diety korzystnie wpływającej na funkcjonowanie układu krążenia są tłuszcze, zwłaszcza te pochodzenia roślinnego. Zawierają one nienasycone kwasy tłuszczowe, które budują komórki, wzmacniają ogólną odporność i regulują poziom trójglicerydów i cholesterolu we krwi. Najlepszym ich źródłem są oleje roślinne, takie jak oliwa z oliwek, olej rzepakowy, sezamowy lub lniany. Codzienna dieta powinna być także bogata w orzechy.

Osoby, które chcą przestrzegać zasad ABC zdrowia powinny wykluczyć ze swojej diety tłuszcze pochodzenia zwierzęcego. Znajdują się one przede wszystkim w czerwonym mięsie, maśle, smalcu. Podwyższają poziom tzw. złego cholesterolu, który przyczynia się do zapychania żył i tworzenia zmian miażdżycowych. Dieta powinna być bogata w ryby, które należy spożywać nawet 2-3 razy w tygodniu. Zawierają one cenne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Doskonale wspomagają one pracę serca i całego układu krążenia.

Nie można także zapomnieć o spożywaniu dużej ilości warzyw i owoców. Zamiast białego pieczywa warto wybierać pełnoziarniste produkty zbożowe bogate w błonnik. Zdrowa dieta przyczyni się nie tylko do dobrego samopoczucia, ale pomoże także utrzymać atrakcyjną sylwetkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 × pięć =