Jakie elementy powinny znajdować się w ramach treningu EMS?

Trening EMS (Electrical Muscle Stimulation) to coraz popularniejsza forma treningu sportowego, który znacznie skraca czas potrzebny na uzyskanie tych samych efektów. Polega on na wykonywaniu ćwiczeń fizycznych z założonym strojem z elektrodami, dzięki czemu impulsy przesyłane z mózgu do mięśni są bardziej skuteczne przy spalaniu tkanki tłuszczowej i budowie masy mięśniowej. Zainteresowanie treningiem EMS w Warszawie przez profesjonalnych sportowców spowodowało, że powstaje coraz więcej siłowni wykorzystujących tę formę treningu w całej Polsce, ponieważ skraca ona czas potrzebny na osiągnięcie tych samych efektów treningowych w porównaniu do zwykłych ćwiczeń na siłowni do 20 minut. Dzięki elektrostymulacji mięśnie wykonują średnio 150 razy więcej skurczów niż w normalnym treningu oraz pozwala to spalić trzy razy więcej kalorii niż normalnie.   

Od czego zacząć?

W ramach treningu EMS pierwszym krokiem jest analiza składu ciała i przeprowadzeniu wywiadu, dzięki której trener będzie mógł odpowiednio dobrać ćwiczenia. Następnie przed rozpoczęciem treningu zakładamy odpowiednio dopasowane elementy stroju (kamizelka, pas biodrowy oraz opaski na uda i ramiona), do których przytwierdzone są elektrody. Elektrostymulacja mięśni w czasie wykonywania ćwiczeń wspomaga pracę impulsów przesyłanych z mózgu i aktywuje mięśnie do pracy. Ćwiczenia powinny obejmować wszystkie partie mięśni i zajmują około 20 minut, co zastępuje nawet trzygodzinny trening na siłowni. Nie są one także zbyt skomplikowane i ryzyko kontuzji jest praktycznie zerowe. Więcej informacji na temat treningu EMS można znaleźć na specjalistycznych stronach internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

trzy × dwa =