Jakie elementy powinny znajdować się w ramach treningu EMS?

Trening EMS (Electrical Muscle Stimulation) to coraz popularniejsza forma treningu sportowego, który znacznie skraca czas potrzebny na uzyskanie tych samych efektów. Polega on na wykonywaniu ćwiczeń fizycznych z założonym strojem z elektrodami, dzięki czemu impulsy przesyłane z mózgu do mięśni są bardziej skuteczne przy spalaniu tkanki tłuszczowej i budowie masy mięśniowej. Zainteresowanie treningiem EMS w Warszawie przez profesjonalnych sportowców spowodowało, że powstaje coraz więcej siłowni wykorzystujących tę formę treningu w całej Polsce, ponieważ skraca ona czas potrzebny na osiągnięcie tych samych efektów treningowych w porównaniu do zwykłych ćwiczeń na siłowni do 20 minut. Dzięki elektrostymulacji mięśnie wykonują średnio 150 razy więcej skurczów niż w normalnym treningu oraz pozwala to spalić trzy razy więcej kalorii niż normalnie.

Od czego zacząć?

W ramach treningu EMS pierwszym krokiem jest analiza składu ciała i przeprowadzeniu wywiadu, dzięki której trener będzie mógł odpowiednio dobrać ćwiczenia. Następnie przed rozpoczęciem treningu zakładamy odpowiednio dopasowane elementy stroju (kamizelka, pas biodrowy oraz opaski na uda i ramiona), do których przytwierdzone są elektrody. Elektrostymulacja mięśni w czasie wykonywania ćwiczeń wspomaga pracę impulsów przesyłanych z mózgu i aktywuje mięśnie do pracy. Ćwiczenia powinny obejmować wszystkie partie mięśni i zajmują około 20 minut, co zastępuje nawet trzygodzinny trening na siłowni. Nie są one także zbyt skomplikowane i ryzyko kontuzji jest praktycznie zerowe. Więcej informacji na temat treningu EMS można znaleźć na specjalistycznych stronach internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiemnaście + sześć =