Zdrowe dodatki, jakimi warto uzupełniać potrawy na domowy obiad

Dobrze skomponowany posiłek powinien zawierać zrównoważoną ilość zdrowych węglowodanów, białka i tłuszczu. Mając to na uwadze, poniżej przedstawiamy kilka pysznych dań dodatkowych, które uzupełnią Twój domowy obiad:

Zielone oliwki

Nie są już tylko do sałatek! Użyj je do dań z makaronu lub jako dodatek do pizzy czy calzone. Oliwki zielone dodają koloru, smaku i konsystencji bez dodawania tłuszczu i kalorii.

Sałatka owocowa

Połącz swoje ulubione owoce w kolorową sałatkę owocową, która jest idealna na deser lub jako przystawka przed kolacją. To danie świetnie nadaje się również na śniadanie lub brunch w ciągu tygodnia, kiedy chcesz zjeść coś szybkiego i łatwego w przygotowaniu.

Brokuły

Pokrój brokuły na kawałki i usmaż je na patelni z oliwą z oliwek, aż staną się chrupiące ze wszystkich stron – następnie skrop je sokiem z cytryny i solą morską, aby uzyskać dodatkowy smak! Możesz również podsmażać brokuły z czosnkiem w proszku i cebulą w proszku, aby uzyskać jeszcze bardziej złożony profil smakowy.

Warzywa z grilla

Grillowanie warzyw to doskonały sposób na ich przygotowanie, ponieważ wzmacnia ich naturalny smak, zachowując jednocześnie składniki odżywcze. Grillowanie warzyw pozwala zachować ich kolor, strukturę, smak i wartości odżywcze, ponieważ nie są one narażone na działanie wysokiej temperatury, jak w przypadku gotowania lub gotowania na parze. Grillowane warzywa są również bogate w niezbędne witaminy A, C i K oraz minerały, takie jak żelazo, magnez i potas. Grillować możesz niemal każdy rodzaj warzyw, np. paski cukinii lub bakłażana, całe pomidory lub paprykę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden + cztery =